torsdag 18 november 2021

Torsdagsmorgon och vanor

 God morgon!

Ja men så här typ startar jag mina dagar. En fralla med ost och en kopp kaffe i all hast.

 Inte alls så hälsosamt kanske men ändå, något i magen innan man kör igång. Torsdagar är min öppningsdag så jag behöver egentligen inte äta hemma. Vi serverar frukost på jobbet. Jättegod frukost faktiskt. 

Lite av en hotellfrukost. Ja ni vet lite yoghurt, müsli, kokt ägg, tre sorters hårt bröd, lingongrova kanske eller tunnbröd och eller rostat bröd. Pålägg som ost, prickig korv, leverpastej och fräscha grönsaker till det. Ibland havregrynsgröt också. Nybryggt kaffe eller te om man så vill. 

Så egentligen så kan jag hoppa den där tidiga mackan och kaffet. Men en gammal vana sitter i. Siter som berget liksom. Har svårt att bara dra iväg utan lite i magen.

Hur ser era frukostvanor ut?


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Jag är också en vanemänniska. Här är det samma lika 6.30 varje morgon och
    får jag inte min frukost blir jag darrig. En halv grape, gröna blad och
    spetspaprika, hårdmacka med ost, en kopp te. Varken mer eller mindre.
    Sen, när jag är duschad, påklädd och bäddad, då blir det en stor kopp kaffe.

    Glad torsdag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Här är frukosten årsbetonad och var även det när vi bodde i Sverige.
    Så just nu är det grötfrukost och macka som gäller. Sedan när våren och värmen kommer igen blir det yoghurt med frukt som är på tallriken.
    Givetvis så blir det kaffe när frukosten är uppäten.
    Ha en bra torsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken lyx med sådan frukost på jobbet!
    Mina frukostvanor innan jobbet är lika med noll. Äter mitt första mål på jobbet klockan 10,00 då vi har fika, men med medhavd smörgås då förstås. Och tiden är densamma när jag är ledig eller jobbar hemma, inget förrän kl 10! Inte sugen tidigare helt enkelt, men då är det förbaskat gott! ;)

    SvaraRadera
  4. Åhhh vad jag önskar att jag vore en frukostmänniska. Alltså jag älskar frukost på helgerna, men vardagarna.... äta "mitt i natten" passar inte mig. Lyxigt med frukost på jobbet, det hade nog passat mig bättre :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Härligt med frukost på jobbet! Men jag MÅSTE ha något i magen direkt på morgonen, blodsockret du vet...2 frukostar skulle sitta fint :)
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.