lördag 23 oktober 2021

Rosésallad och räkmacka i den rosa månaden

 Att vakna en lördagsmorgon och inse att man har feber är inte kul. Så det blev inställd fest i kväll. Det skulle bjudas på ostar och annat gott. 

Det kände jag var orättvist. Så maken fick köpa räkor och jag gick ut och hämtade in rosésallad från pallkragen. 

Det skulle bli räkmacka till lunch. Jag är ju lite konstig för när jag är sjuk, ja eller lite ur form så är jag hungrigare än annars.  Rosésallad är ganska så besk i smaken men om man blandar upp med isbergssallad så funkar det. Så brukar det vara i sådana påsar man kan köpa med färdig sallad ni vet. Men nu fick det bli så här utan isbergssallad denna gång. 

Han handlade hem lite goda ostar också till kvällen. Väldigt omtänksamt. Han känner mig efter alla år. Får man inte gå på fest borta så får det bli lite festligt här hemma. Det är sedan gammalt.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Så gott med räkmacka till lunch.
    Krya på dig nu och ha en sådan bra lördag som du kan ha.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Mums! Toppen när det finns godsaker i pallkragen.
    Krya på dig
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Låter som ni fick en skön lördag i alla fall...trots feber. Inte kul. Jag känner mig lite halvrisig idag jag också...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker rosésallad. Jag älskar de där beska salladssorterna och din macka ser supergod ut.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Räkmackan ser verkligen jöttegod ut. Blir litet inspirerad, får nog odla rosésallad nästa år. Hoppas du har kryat på dig.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.