lördag 11 september 2021

Vad hände?

 Ja vad var det som hände med brittsommaren? Den kom av sig lite. 

Eller den kanske inte har börjat riktigt. Så säger vi tycker jag. Den ska väl komma runt Birgitta dagen. I går hoppade jag i sommarklänningen åkte till jobbet med bara ben och väntade på solen hela dagen. 

Den dök aldrig upp. Men dagen blev bra ändå. Fast idag så vaknar jag med en hosta som heter duga. Vi får se hur det blir med den. Tassar ut i trädgården för att se vad som hände där ute i veckan. 

Rosorna blommar om och dillen är som finast nu. Även om det bara blev väldigt lite.

 Fläderbär finns det i överflöd och vildvinet har fått den där magiskt vackra färgen.

 Kaprifolen verkar vilja locka till sig en och annan insekt och det drippar och droppar från daggen på alla löv. 

Man hör det liksom från ungskogen, plopp, plipp, plopp, plopp. Jag sitter med kaffekoppen i handen och vi pratar om vad som hänt den 11:e september. 

De hemska terroristattackerna mot civila och militära byggnader i USA 2001 och mordet på Anna Lindh 2003. Undrar just vad som ska hända idag? Inte så mycket om jag får bestämma.

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Ha en fin lördag nu och krya på dig.
    Vi får hoppas att det händer något kul.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Vackra foton! Vildvinet är ju verkligen vackert nu med sin blodröda färg.
    Jag säger som Mamma C, hoppas det händer något kul :)

    Trevlig lördag! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Här har vi haft varmt i ett par dagar, i dag var det jättevarmt, hängde tvätt ute och det torkade på nolltid!
    Vilken fin Kaprifol du har! Aldrig lyckats med en sån...;(
    Och sista bilden, var har du där som klänger uppåt? Härlig färg!

    Kram och krya på halsen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror det är vildsvin. Kan vara rådhusvin också. Lär mig aldrig.

      Radera
  4. TUR att det inte var ett vildsvin som klängde på väggen :) Ja en tänkvärd dag, 11 september...
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Den dagen var en surrealistisk dag på jobbet hos stora bilföretaget i Deerborn utanför Detroit. Min workshopledare från NYC satte sig och ringde till sin fru när de som gått till kiosken kom tillbaka och pratade om ett attentag i NYC. Hur han ringde sin fru utan resultat och sen ringde till sin far. Sa till honom att gå fram till fönstren och titta mot tornen. Pappan säger att det är bara 1 torn, ws-ledaren som skriker att det är omöjligt och då säger pappan att nu brinner det i det andra och sen hur det rasade. Sen blev det ett förvirrat, surrealistiskt kaos där man pratade om krig, retaliations mot den arabiska communityn i Deerborn där jag var mm. Men det sjukaste var att så småning inse - jag ser himlen, inte ett endaste plan, inte en endaste vit korv efter något plan heller. Och det första ensamma planet i luften flera dagar senare, jakten på biljetter för att kunna komma hem. Och en konstig känsla 'bara' 3000 som dog, de sa ju att det sannolikt var närmare 50.000 till en början. Jag var helt avtrubbad, så konstigt var alltsamman.

    Brittsommar är väl egentligen i oktober så vi hoppas på en riktigt härlig brittsommar i år :) Och här har vi haft ett par dagar med 25 grader och ljuvliga kvällar. Sen kom ett extremt välbehövligt regn igår.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.