måndag 20 september 2021

Rönnbärsgele

 Igår skulle vi ha lite grillat till middag och maken fick en idé om att koka rönnbärsgelé. 

Det är gott till både kyckling och fläskkotlett tyckte han. Jaha, ja gör det du. Han traskade ut och plockade lite rönnbär och tog några äpplen sen var det full rulle i kastrullen. 

Måste säga att det är en väldigt vacker färg på den. Ja och den smakade gott också. Det blev ganska så mycket, men tänk vilken bra gå bort-present. 

En liten burk med rönnbärsgelé istället för blomma eller både och. Själv så gjorde jag allt för att bota mina rassliga luftrör och det gick faktiskt bra det med. 

Ny vecka och späckat schema. I morse fick jag minsann ha hellyset på när jag åkte till jobbet. Bäst att införskaffa massor av ljus och mysbelysning.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Mmmmm rönnbärsgelé är så himla gott. Passar väldigt bra även till vilt, om man äter det.
    Min mor gjorde alltid en variant med en liten skvätt konjak i.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  2. Så gott och en bra gåbort present.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Mums med rönnbärsgelé! Längtar, men har inte kommit till skott.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Gelé på både det ena och det andra har jag gjort i mina dar men aldrig på rönnbär. Är den inte suuur?

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Rönnbärsgele! Men så spännande. Jag har aldrig smakat det. Liknar det vinbärsgele i smaken eftersom det passar till kyckling och fläskfilet?

    Ha det gott!

    Kramen,

    Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.