fredag 9 juli 2021

Checkat ut från en fruktsallad

Hur ska jag kunna sammanfatta och avsluta mina åtta år på Hasselbackens musikförskola?  Det går nog inte men jag ska göra ett försök. Här jobbar en elitstyrka. Japp på riktigt. 


Det finns så mycket kunskap och förståelse här som egentligen inte går att mäta. Men jag ger alla högsta betyg fast med potential till utveckling. För den får aldrig stanna upp. Under mina år här har jag/vi mött så många svårigheter och utmaningar. Sånt som man utvecklas av och packar ned i ryggsäcken, ja eller i bakskallen. Många glädjestunder och massor av gemenskap med föräldrar och barn. Ja och i personalgruppen. Skratt och humor i massor.

💓

 Jag har jobbat väldigt många år inom barnomsorg och upplevt så mycket fint, tokigt och knäppt. Ingenting kommer jag glömma, inte åren här heller såklart. Att jobba med musiken så som vi gör är något i särklass. Fantastiskt roligt och lärorikt. Har fått utbildning i sång, rytmik och MING. Ja och ändå så kommer jag inte ställa upp i mellon. Ha! Ha!  Ni fattar va? 

Nej men jag har lärt mig hur man ska sjunga med barn.  Hur man kan lära in rytm och puls osv.  Det är just det att lära mig saker som gör att jag inte fastnar någonstans tror jag. Vad som kommer hända nu vet jag inte men jag ska jobba på en annan förskola och ha mycket närmare till jobbet. Det vet jag. Jag kommer lära mig nya saker, träffa nya människor, göra annorlunda kanske eller samma. Vi får se. Om framtiden vet man faktiskt ingenting. Om nuet vet jag en del. Jag har semester. 

Till mina kollegor som jag lämnar nu. Jag vet att några läser. Tack för alla dessa år. Tack för allt ni lärt mig. Tack för alla skratt och tårar. Ni är fantastiska. Fortsätt bara med det. 

Ni är som en härligt god fruktsallad. Ni vet när man blandar så gifter sig smakerna. Det blir lite godare. Ja även om svarta vinbär eller röda kan smaka lite surt ibland.


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Så fint skrivet! Lycka till på nya jobbet.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Säger som Eva-Mari: så fint skrivet
    Och stort lycka till med ditt nya jobb efter din semester.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Önskar dig all lycka till och massor av tack för alla år tillsammans. Inte många har stött och blött, diskuterat och kommit vidare som du och jag. Vi har lärt oss mycket av varandra, och det har varit så värdefullt för mig! Vi hörs käraste Pia! ❤️

    SvaraRadera
  4. Stort lycka till på din nya arbetsplats. Skönt ändå att slippa pendling.
    Ha nu en riktigt underbar semester. Kram, Catarina

    SvaraRadera


  5. Jag heter Silvia Scali och är vårdgivare. Jag noterar att jag just nu är som den lyckligaste. Jag kommer att vittna om ett lån mellan individer som jag just har fått. Jag fick mitt lån tack vare Pierre Michels tjänst. Jag började procedurerna med henne i fredags och på tisdag klockan 10:45 eftersom bankerna inte arbetar på lördagar, då fick jag bekräftelse på att överföringen av min begäran på 950.000 kr skickades till mig. mitt bankkonto väldigt tidigt, till min stora förvåning lyckades överföringen. Här är hans E-mail : combaluzierp443@gmail.com

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.