onsdag 7 juli 2021

Det lyser gult nu

Det  är verkligen en hel del gult nu i trädgården. 

Stockrosor, praktlysing, gurk och pumpablommor, krasse och lite annat. 

Gul krasse


Mörkt kungsljus

tomatblommor

Sedan tog jag hem två krukrosor som vi fått på jobbet. Mina kollegor har inte gröna fingrar på jobbet så dom rosorna höll eller håller på att dö. Kanske de kommer ta sig. Vi får se. Har lovat att dokumentera upplivningsförsöket. Ha Ha!

 Ja just det, den ena var gul. Har inga gula rosor kvar här i rabatterna. Jo men det har jag ju, Peace rosen. Bara knopp i den ännu.

 Roligt att följa växterna som kommer och går uti rabatterna. Som att ett litet busfrö visar sig vara gult bland allt det andra ljust lila. 

Ser ni fingerborgsblommorna mot den där vaniljgula petunian? Värsta kaffe reklamen för Löfbergs lila ju.



Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Så vackert! Gult har varit en nagel i ögat för mig tidigare i livet... nu tycker jag om färgen, även på blomster!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Blomstrar fint och vackert i din trädgård nu.
    Tror säkert du får liv i rosorna.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Skall bli spännande o se hur det går för rosorna! 🌹
    Du klarar det säkert!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Så många vackra blommor! Gult är så soligt och vackert. Rosen kommer att bli superfin!

    Kramen, Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.