tisdag 8 juni 2021

Den runda uteplatsen

 Äntligen blev det som vanligt. 

I helgen kom utemöblerna fram på runda uteplatsen. Jag planterade i mina blåa krukor. Där kommer den fina tagetesen "Strawberry Blond "prunka sen. 

Jag samplanterade med buskkrassen "Ladybird Rose". 

bilden från Impecta, mina blommar inte ännu.

Sen är det fuchsia och en vanilj gul petunia "Prism Sunshine" i den höga blå urnan där ska det även i en stickling från jätteverbena. 

Innan allt så sopade jag bort barr och annat skräp, rensade ogräs och svor över mossan. 

Det gör inte maken som tycker att det är så fint med mossa. Ja i skogen är det fint envisas jag. Ta bort den då! Men då behöver man fylla på med sättgrus. 

Sen har jag sett att vissa vänder på sina markstenar. Stön? Vilket enormt jobb. Nja jag ska nog försöka mig på högtrycken och ny sättgrus. Sen när jag orkar vilket kan bli aldrig. Ha Ha!  Nu är det bara till att sitta och njuta, vattna lite ibland såklart. Ett kärt besvär.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Fin uteplats, liknar den jag hade i huset! Och jag håller nog med din man där, mossan stör inte tycker jag ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev och jag tycker nog som din man med.
    Titta på sista bilen som du tagit så himla fint det är med mossan.
    Ha en bra onsdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Men åhh vad mysigt :-) Jag har inte orkat "möblera" upp våra sittplatser ännu, men det kommer..... snart. När orken och lusten kommer tillbaka.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.