tisdag 11 maj 2021

Vi körde en kebabrulleklämma till middag

 Ok vad har vi hemma? Dagens fråga angående gårdagens middag. Jag kan göra en vegetarisk lasagne förslog jag. Ingen respons alls. 

Nähä ska vi kanske äta kebabrulle. Jag kan baka brödet och kebabkött finns ju i frysen.  Men såserna då? Det finns recept på sådana också. Sagt och gjort. Jag bakade Libabröd enligt konstens alla regler. Lite klurigt när man inte är van kan jag säga. Men har man tagit fan i båten så får man ro hen i land.

 Jag kokade en röd stark sås och fixade en vit sås av yoghurt och majonnäs och istället för vitlök blev det ramslök. Så himla gott och toppen betyg från familjen. Även mig själv. 

I bland så känns det helt OK att laga mat från grunden. Särskilt när man har tid.


Ja om man nu rullar ihop den så blir det kebabrulle annars vet jag inte vad det ska kunna heta. Kebabklämma kanske. Något med brödet som kanske inte blev helt 100%. Så svårt att få dem så där tunna och mjuka på samma gång. Sen kan jag berätta att jag fick ett negativt provresultat. Ja egentligen var det ju positivt för mig, så någon corona har jag inte i alla fall.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Det såg gott ut i alla fall, fast inte brödet blev 100%
    Så skönt att du fått ditt svar och att det vara negativt.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hembakat Libabröd! Imponerad!
    Skönt för dig att veta att du inte har corona. Hoppas symtomen du har snart ger med sig.
    Ta hand om dig! Kram Birgitta

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.