måndag 10 maj 2021

Nu grönskar det

 Den där skira grönskan på våren är magisk tycker jag. Det är så mycket livskraft och positiv energi som flödar då. 

Efter testet i morse svängde vi förbi Ulva kvarn. Eftersom det var helt folktomt så klev jag ur och tog några bilder. Jag kände att luften var varmare än den varit på länge.

 Vattnet som strömmar fort och sakta är också livsbejakande om man frågar mig. Utan vatten, inget liv. I ett fönster låg ett ark med text på. Jag skrattade lite för mig själv. 

Nu är det bara att vänta på svar och hålla sig i karantän. Tycker jag gjort det ett tag nu.

 Tur jag har växthuset att fly ut i och skingra tankarna. Pyssla om lite och flytta runt. Där inne kan jag flytta på saker och ting hur mycket jag vill utan att någon ska undra eller ha synpunkter. 



Kram Pia

1 kommentar:

Tack för dina ord och tankar.