torsdag 20 maj 2021

En smakfull dag

 I dag är det Förskolans dag. 

Det firades med disco ute i äppellunden och sedan popcorn och blåbärsvatten. 

Foto Linda Bergman

En tradition på vår förskola. Det var glitter och glamour, partystämning och allt det där ni vet. Sånt man saknar i dessa tider. Sedan planterade vi lite i våra pallkragar. Så himla trevligt och kul alltsammans. Hemma väntade en smarrig middag. En allt i ett rätt från Långpannan. Kycklinglår med potatis, purjolök och paprika. Så gott! 

Sen rotade jag lite i kylen och ser man på. En ny smak från Marabou låg där i dörrfacket. Det var en smak som passade mig perfekt minsann. Woow!

Vi får se om jag orkar hålla mig vaken för nästa delfinal i Eurovision. Tror inte det faktiskt. Fast man vet ju aldrig. Fredag i morgon och det känns ju rätt skönt. Det har varit en riktigt tuff vecka. 

💦 💦 💦

Har ni smakat den där chokladen?

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Vilket trevligt firande på din förskola som du jobbar på.
    God och smarrig mat när du kom hem med. Och den chokladen såg mycket god ut. Tror inte jag kan hitta den på Skandinaviska butiken heller. Där finns bara original chokladen.
    Ha en fin fredag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Nej, men jag såg den häromdan, och tänkte Waow! Om chokladen alltså. mmmm. Någon gång så!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.