lördag 17 april 2021

Vårens skuggsida

 Lästa på Underbara Claras blogg att hon mår piss. Det gör jag med och med råge. Man fattar inte riktigt vad som händer. Våren som är så härlig, men den kan också bli besvärlig.

Nu får det vara nog tänkte jag när jag nära på startade ett krig på jobbet redan kl. 08.02 i torsdags. Jag sansade mig och kvävde allt inåt vilket fick den där huvudvärken att starta om på nytt igen. Först tänkte jag åka hem men eftersom jag är en envis idiot så stannade jag kvar till sist. 

När man arbetar med små och stora människor så är det av största vikt att man är trevlig, stödjande, positiv, ärlig och har en ängels tålamod. Det försökte jag ha men kände att jag brast lite för ofta under dagen. Barnen tjafsar, vill inte, kan inte och tjivas. Jag domderar, tillrättavisar, undervisar och suckar högt. Då kommer det fram ett barn. Han lägger handen på min axel och säger. Pia du är en bra ledare. Herre gud unge! Tack snälla du svarar jag mitt upp i kaosen. Nära till tårar.

Mina tankar är någon helt annan stans resten av dagen. Jag sjunker in i den där underliga bubblan igen. Tusen mörka tankars bubblan. Som så många gånger om vårarna och höstarna. Jag fyller i min sommar semesteransökan och pratar förtroligt med kollegan om höstterminen den sista halvtimmen. Allt kändes ganska så Ok just då, men sen på vägen hem så fattade jag att jag måste göra något åt det här med vårens mörka skuggor.  

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Så jobbigt, stackar alla er som mår piss. Men att erkänna det och uttala det högt kanske tar den värsta udden av skiten?

    Hoppas att du får en fin söndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Säger precis som Eva-Mari...Tycker så oerhört synd om er alla som mår piss.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Men åh vilken härlig unge som såg dig, och förstod att du mådde dåligt! ♥

    Inte roligt att må så dåligt inte. Ta hand om dig vännen!
    Stor kram
    Gunilla

    SvaraRadera
  4. Ja jag hör många som mår piss under våren...jobbigt. Men så är det. Skönt att få en liten hand på axeln, så himla gott i hjärtat!
    Hoppas den kommande veckan blir lite bättre, tänker på dig!
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.