måndag 5 april 2021

The Office

 Ja jag vet, lite märkvärdigt att ta det på Engelska va? Fast på svenska då, mitt lilla hemmakontor eller vårt ska jag väl säga, det är trevligt att vistas där. Jag trivs här inne.

 Om sanningen ska fram så tillbringar jag väldigt mycket tid här också. Jag bloggar, jag läser mail och svarar på mail. Jag jobbar hemifrån ibland bara för att man får mycket mer gjort på en timme än när man är på jobbet. Jag kollar på FB och Instagram. Jag redigerar bilder och googlar en massa på recept tex. Men även på annat som jag vill veta. 

 Ja det kan tex. vara hur man ska förvarar en växt eller hur man lagar en persienn. Eller precis vad som helst. Jag betalar mina räkningar här och tippar på hästar då och då. Mycket av detta kan man ju göra via mobilen men jag föredrar att sitta här och ha en stor skärm framför mig.



Jag pluggar för närvarande på en webbkurs om förskolans lärande och miljö. En bra dag att ta några delmoment på idag. Just det där med att studera på distans är min grej det. Jag har gjort många timmar bakom skärmen här på kontoret för att förkovra mig eller få en vidareutbildning. Det passar mig på något vis. 


Jag sparar också på positiva budskap som jag tycker lyfter mig. Sånt som gör mig lycklig, glad och stolt. Fina kort, bilder på lyckliga stunder, små lappar som jag sparat bara för att det stärker min självkänsla när det behövs ibland. 


Enligt Feng Shui så är anteckningar, affirmationer och ordspråk som härrör till berömmelse och ryktbarhet förstärkningar av energierna i detta område.

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Mysigt med eget hemmakontor! Jag sitter numer vid köksbordet när jag bloggar eller har med datorn att göra. Jag har ju egentligen ett rum uppe med skrivbord och där skulle jag ju egentligen kunna sitta, men det har inte blivit så.
    Ja, förkovra sig kan man ju verkligen göra på nätet nuförtiden!
    Ha det gott!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Skönt att ha ett eget krypin, där man kan gömma sig och drömma sig bort bakom skärmen.
    Jag tillhör också den växande skaran av personer som läser på distans och har gjort länge. Älskar det :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. När vi bodde i Sverige hade gubben ett eget rum med sin dator. Jag har nästan alltid suttit vid köksbordet med min laptop. Nu sitter vi båda i samma rum och mot varandra när vi gör något med våra datorer.
    Bra att kunna läsa på distans.
    Ha en fortsatt bra måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Det är ju så intressant hur vår omgivning påverkar oss. Jag har länge varit intresserad av Feng shui och hur man kan tänka för att skapa balans och harmoni när man inreder. Och vad det verkar så har du lyckats få till den rätta balansen som får dig att trivas i ert kontor. Själv har jag ett kontor i källaren, men där sitter jag aldrig. Bäst trivs jag att sitta och arbeta vid dotterns skrivbord nu när hon inte bor hemma. Där har jag fin utsikt ut genom fönstret mot skogen och sjön, som får mina tankar och idéer att flöda fritt. Ha en skön kväll! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Jamen så mysigt hemmakontor! Härligt att samla det där man gillar runt sig, bilder, lappar, böcker, inspirerande saker...
    Ha en fortsatt fin vecka nu!
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  6. Så varmt och ombonat och hemtrevligt! Älskar affirmationer och ordspråk.

    Kram, Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.