fredag 2 april 2021

Tarte tatin & salladsbuffé

 Ända sedan jag såg programmet från Mandelmanns gård där Gustav bakade en Fransk Päronkaka så bestämde jag mig för att baka den till Påsk. 


Nu är det påsk och jag bjöd på den idag och även i morgon när nästa gäng kommer. Den smakade gott med lite grädde till. Inte nog med det för gästerna hade med sig lite go saker också. Citronpaj med maräng. Väldigt snygga tycker jag. 


Men innan efterrätten så blev det en pastasallad som bas och så fick man plocka  från skålarna vad man ville ha i sin sallad.

 Jag tycker det är bra eftersom en vill ha vegetariskt, en gillar inte fisk, en är galen i ost och andra älskar oliver. En skål med Deikatessbullar passar bra till de yngsta kanske. 

Så med andra ord, det blev salladsbuffé. Man fick helt enkelt göra sin egen grekiska sallad eller tonfisksallad eller vad det nu blev. Självklart fanns det kokta ägg och så några piroger.

Gustavs Tarte tatin  hittar man här


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Har aldrig gjort en Tarte Tatin i mitt liv. Verkar så krångligt? Men den ser urgod ut. Kanske ska prova... till nästa påsk?

    Glad påsk på dig!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Mycket godsaker det bjöds på och vilken braig idé att man fick lägga till vad man ville i sin sallad.
    Ha en fortsatt trevlig påsk.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Jamen vilket bra tips!
    GLAD PÅSK till dig...
    Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.