måndag 26 april 2021

Om Briepizzan och en dröm

 Jag gillar att testa nytt, ta andra vägar eller kika på andra sätt att tänka eller göra. Ja som att ta en annan väg hem från jobbet och köra vilse tex. Det skrämmer mig inte alls, jag kommer testa nytt igen och igen. Inte byta make eller trygghet utan att liksom ta ut svängarna lite och få nya perspektiv. Ok lite som att testa brieost på pizzan tex. 

Supergott med rosmarin och oliver, verkligen. Vi köpte hem kebabkött också bara för att sonens favoritpizza är just kebabpizza. Jag fick godkänt på den också. Tack! 

Inte bara godkänt utan lovord om vår matlagning över lag. Min och makens. Nämen nu skryter jag bestämt. Det får man ibland. 

Han och jag snackade lite efteråt. Tänk om vi ändå vågat satsat och startat en egen krog med bed & breakfast som vi pratat om så många gånger. Vilka diskuterade vilka rätter vi skulle haft på menyn. Lite annorlunda förslag och inte de gamla vanliga rätterna. 


Bilder från hemnet Ett gammalt Mejeri på Öland som är till salu. 


Vi pratade om miljön, atmosfären osv. Att vi skulle vara bra på att ta hand om andra och få dem att må bra. Sönerna skulle få bidra med sina kunskaper. En har ju bartenderutbildning tex.

Bilden lånad från Aftonbladet

Ja en tokig dröm som inte kommer bli av såklart. Men ändå. Att ha en vision, en härlig dröm och tanke. Det kan man leva länge på. Hade ju varit svårt nu i dessa pandemitider så kanske lika bra att det aldrig blev av. 

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Så kul att det blev succé med brieost på pizzan.
    Visst ska man har drömmar och visioner även om de inte alla blir av som man har.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Drömma behöver man, det är ju oftast det som är det roliga! I fantasin kan vad som helst hända, och inte är det en massa jobb "på riktigt" heller, om man nu inte förverkligar dem förstås.

    mm, pizzorna ser goda ut!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Pizzan ser magisk ut! Och det gamla mejeriet är såååå fint!! Kör ofta förbi där...
    Du får lämna in en extra rad på Lotto :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.