tisdag 9 mars 2021

Majsscones med aprikoser

 Jag måste ju bara testa lite att baka glutenfritt i helgen som var. I skafferiet fanns en halv påse majsmjöl och lite kokosmjöl. 

I kylen låg det en påse torkad frukt med bland annat aprikoser. Ja men då så, inga problem alls. Jag var uppe tidigt och maken tassade upp han med. Jag ska baka scones så det tar en stund. Ok jag går och lägger mig igen sa han. 

 Till scones ska man ha ost och marmelad, det är sen gammalt. Min kära make har kokat citron och ingefärsmarmelad men även rönnbär och morotsmarmelad. 

Gott!

  Nu blev inte sconesen så som jag hade önskat. De blev kompakta men det gick att äta i alla fall. Det kan bero på att jag bytte ut hälften av majsmjölet till kokosmjöl. Ja, Ja Skatorna ska ha mat de med. 

Receptet finns här om någon blir sugen.

Kram Pia

1 kommentar:

  1. Så gott med nybakat till frukosten. Och hemmagjord marmelad är så himla gott.
    Ha en fin tisdag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.