måndag 22 mars 2021

Jeans och så

 Jag kanske inte vill ha blått i vardagsrummet men väldigt gärna på kläder. 

Inte för att jag egentligen är en jeanstjej (får man titulera sig så när man är 60+ ) eller så men jag tycker det är fint. Det är lite tåligt också på något vis. Tål lite skit om jag ska vara ärlig. Jag äger bara ett enda par jeans. Ett par stretchiga som tappar formen efter en timme typ. Men dom är lite sköna att ha på sig i mitt yrke. Ja ni fattar. Upp och ned, hit och dit och så lite kladd på det. 

Idag väljer jag en skjortblus i bomull från Indiska till jeansen. Arvegods! Ha Ha! Såklart. Har börjat med att lägga fram morgondagens outfit kvällen innan. Funkar ibland men inte alltid. Mitt humör styr väldigt mycket vad jag ska klä på mig. 

Om jag hade ett annat yrke så skulle bootsen i mocka som jag fick i födelsedagspresent passa bra till och kanske en marinblå blazer eller kavaj till det.

  Eller varför inte en stickad kofta kanske och ett fint diadem som håller mitt flygiga hår på plats.



Med stickad kofta på mitt jobb så skulle jag svettas ihjäl. Det är ett som är säkert.

Nåja det får bli någon gång när tiderna är förändrade och när man får umgås med folk igen. På fritiden då såklart. Passar ju inte så bra i sandlådan eller hur?



Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Snyggt + praktiskt = perfekt!

    Ha en fin måndag!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Snyggt, alltihop, men jag gillar särskilt den stickade koftan. Skulle passa perfekt på mitt jobb där jag mest sitter still och fryser, trots att det är 22 grader på mitt kontor, haha. Trevlig kväll! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Samma här! Blått gillar jag på kläder men hemma...mja...kanske någon liten blårandig kudde då. I en sommarstuga skulle jag absolut ha blå/vitt!
    Gillar din skjorta, attans snygg!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  4. Blåjeans tycker jag är så himla praktiskt att slita på, speciellt på jobbet när man springer ut i verkstäderna. Blått i inredningen till en viss grad, men ska jag vara ärlig är det nog mest på glas och någon enstaka tavla. Sen har jag gärna blå- och vit randigt i sängarna på sommaren.
    Himla snyggt bolstertyg :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  5. Snygga kläder och jeans är toppen.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.