söndag 7 mars 2021

Gårdsbutiksshopping

 Att handla varor på gårdsbutiker, det gillar jag. Man kanske får betala lite mer men det är det absolut värt. 

Ja för det känns liksom sådär lantligt, äkta och genuint. Det är inte massproduktion, det odlas med kärlek...ja jag vill ju tro det i alla fall. Sen tror jag att hönorna på gården har det fantastiskt bra. 

Det blev bara ägg och lök för det var det som vi behövde för tillfället. Våran egen lök har tagit slut. Tänk att kunna sälja så där utan bevakning, man bara svischar eller lägger kontanter i en burk.

 
Mitt spilkum är gammalt. Jag tror jag fick det i 19 års present, kan vara 20 men i alla fall av min gamla kompis Bitte. 

Det är lite slitet men aldrig i livet att jag skulle kassera det bara för det. Sen så inbillar jag mig att bruna ägg är mycket godare än vita. Märkligt!



Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Så härligt att ha en gårdsbutik i närheten.
    Här i Spanien är det bara bruna ägg när man köper.
    Vet att jag sett vita ägg i storbutiken Alcampo till påsk.
    Ha en bra söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Visst är det mysigt att handla i gårdsbutiker, gör det så ofta jag kommer åt :-) Tror som dig att de bruna och färggranna äggen är mycket godare än vita ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  3. Håller med, det är mysigt att handla så!
    Läser tillbaka hur du har det på jobbet, puh jag blir trött av att bara läsa... Beundrar er som jobbar på förskola! Har några vänner som gör det, bla en som jobbar precis som du med de små.. Det är ingen barnlek om man säger så! Hoppas verkligen du kan få gå ner lite i tid och vara ledig varannan onsdag! Man måste ju orka!!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.