lördag 6 mars 2021

Frukostvanor

 Ja jag vet ju inte hur andra gör men jag äter typ samma sak varje morgon.

 Men när magen bråkar så försöker jag undvika gluten. Det betyder att min goda macka ersätts av kokt ägg, blåbär och yoghurt. Men kaffet smakar inte ens gott om jag inte får min smörgås. 

Så då bakade jag glutenfritt och rostade en skiva så här på lördagsmorgonen. Lite lagrad ost och tomat på den och vips så kommer kaffet till sin rätt igen. Nu väntar en härlig lördag helt utan planer men det finns mycket att hitta på om man vill. Vi får se vad det blir.


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Min frukost ser lika ut varje dag. Min godaste måltid. Dock te till mackan... en timme senare den godaste koppen kaffe på hela dan!

    SvaraRadera
  2. Kram och ha en fin dag... skulle jag skriva!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Ser mumsigt ut! Jag äter frögröt och aldrig gluten, men visst saknar jag ett riktigt stadigt surdegsbröd emellanåt. Tycker inte det är kul att baka glutenfritt.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Här är det säsongsbetonad frukost. Just nu är det grötfrukostar som gäller. Men snart går den bort och ersätts av yoghurtfrukostar istället tills hösten är tillbaka igen.
    Ha en fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.