lördag 20 mars 2021

Från runsten till barnsben

 Vi åkte iväg ganska så tidigt mot kuststaden Östhammar. 

Lånad bild

Vi behövde verkligen fylla på våra förråd av städ och hygienartiklar samt konserver och sånt som är bra att ha hemma. Naturligtvis åkte vi en liten sightseeing runda i den lilla vackra staden. Lunch på Sibylla blev det minsann. Om sanningen ska fram så var det inte av bästa sort. Men jag blev mätt. På hemvägen så stannade vi för att kika på en runsten. 

Väldigt speciell måste jag säga. Sen for vi till Alundagossen. En utefika och lek i sandlådan medans andra arbetade med vedbestyr.  

Snart ska det bli kycklingwraps med hemkokt röd kebabsås och lite vitt vin för att fira vårdagjämningen och sen

LETS DANCE

Gillar ni det programmet? Undrar vem som vinner.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. En skön lördag! Jamen jag gillar Let´s dance...vem som vinner? Svårtippat! Keyyo eller Carola misstänker jag...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Har inte varit i Östhammar så ofta men i somras gjorde vi ett besök. Kollade statistiken innan och då fanns det ingen covidsmittad där. Pittoresk stad och dagen avslutades med middag på Forslundska villan, tror det var bättre än Sibylla, Östhammars bästa restaurang. Har tittat på alla Let's Dance genom åren, så kul att se utvecklingen hos en del och så finns det dom som är duktiga från början.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig lördag du haft.
    Jo vi gillar det programmet både jag och gubben.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.