måndag 25 januari 2021

En liten, liten målning

 Idag har det snöat igen. Det gör mig glad. Fast det är inte lika kul att vara ute i trafiken. Om SMHI har rätt så ska det vara kallt i minst en vecka, så chansen att jag kan åka skidor igen är stor.

 Hittade en gammal akvarell som jag målade 2016 och nästan glömt bort. Tycker den är lite härlig ändå. Påminner mig om mina rötter och en dröm jag haft en gång. Nämligen att bo i ett korsvirkeshus på Österlen. Den drömmen har jag lagt ned. Förmodligen hade det inte blivit mycket skidåkning om jag bott där men ändå. Men min lilla, lilla målning, den finns kvar.

Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Blir glad av din målning, vackra färger som ger hopp. Den skulle jag sätta upp om jag var du.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Den där ska du rama in och ha på väggen.
    En fin liten målning som får dig att drömma.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Vilken talang, och vilken underbar dröm... Rama in och sätt upp och njut av den varje dag!!!🌿🌷💞
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  4. Målningar, foton och dagdrömmar. Det är det vi får leva på för stunden.
    Ha de gott och låt din konstnärliga själ sväva ut i fler drömmiga motiv. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.