söndag 6 december 2020

Om att unna sig

 Ja eller att kosta på sig. Jag är inte bra på det alls. Det beror på olika orsaker men nu är det oftast att jag noga tänker mig för. Jag är annars väldigt spontan och impulsiv. 

I går unnade jag mig i alla fall en julros. Jag har spanat in och gått förbi, tänkt att jag klarar mig utan. Men så tänkte jag så här. Den kan jag ju spara och plantera ut så kan jag njuta av den igen och igen. Jag tycker också väldigt mycket om den såklart. 

Jag har också unnat mig några nya skålar från Rörstrand. Ja ni vet Grace of Sweden och så fick jag muggar i present och tallrikar av barnen med respektive. Man kan säga att jag nu är ägare av en väldigt fin frukostservis. Det känns så lyxigt att duka upp med den varje morgon. 

 

Att unna sig mer fritid har jag ju också gjort och det märks i ekonomin såklart. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar. Ja ni fattar. 

Kram Pia


4 kommentarer:

  1. Skönaste julrosen och varje blomma är guld värd just nu! Ja det där med att tråckla ihop ledig tid och ändå överleva är svårt...
    Snygg servis! Måste förgylla varje frukost och lite till :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  2. Att unna sig blommor är själavård! Speciellt under denna mörka tid.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Julrosen kommer du att kunna njuta av hur länge som helst när du planterar ut den sedan.
    Mycket fin servis som du nu har komplett.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Julrosor är så vackra! Jag är inte så bra på dem, bara... en har jag inne i adventsgruppen och två på trappen. Vet inte vem som har det bäst? Ska nog läsa på hur/var/när man ska gräva ner dem i någon rabatt. Du kommer säkerligen lyckas med din och den kommer blomma år efter år hos er :)
    Jag har också den vita Swedish Grace hemma. Klassisk och stilren, stort gilla! Det går så bra att samla på sig sånt över tid, eftersom de finns kvar i sortimentet! Jag samlade på mig en del muggar och skålar som premier vid billiga tidningsprenumerationer, när det var tidningar jag ändå ville köpa :)
    Kram/Maria
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.