fredag 13 november 2020

Vinterpynta

 Jag tänkte att jag nog skulle orka piffa lite i utekrukorna, dom som får stå kvar utomhus. Men med vad? Ja det är frågan. 

Inte så att man är rik som ett troll precis eller har lust att flänga runt i butiker. Nix Pix. Jag klippte lite på mina tujor, ansade några fula granar som stod i diket och så fick det bli. 

Har sett andra som pyntar med rödlök och det är ju jättefint. Fast jag föredrar nog att äta mina. Eller ska jag ha några som dekoration?  Jag testar men ser att det bara finns en endaste röd lök kvar i lådan. 

Det blir bra fjuttigt det. Äsch jag hittar på något en annan dag. Man ska inte stressa ju. Jag hade en bild i huvudet liksom lite så här.

 

Ha Ha! Dubbeldörrar är jag ju så svag för och lyktor och korgar. Suck! Men som sagt jag är inte färdig ännu. Har bara börjat. Fast några dubbeldörrar blir det inte tal om.

Förövrigt så hostar jag en del fast typ bara på natten. Jag har stannat hemma och kurerat mig i dagarna två. Inga andra symptom så det är nog bara den råa och fuktiga luften som spökar. 

13:e November idag och jag har skördat sallad i pallkragen. Helt galet!

Ska smaka bra till kvällens hemgjorda pizza. Gissa vad jag ska ha på min? 

Just det Svamp. Trevlig Fredag på er.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Visst är det fint med dubbeldörrar.
    Tycker ditt piff blev toppenbra. Man behöver inte åka till affären när man har skogen runt hörnet.
    Svamppizza är gött. Ha en fortsatt fin fredagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Superfint i krukorna och ja svamp är väl det godaste! Det blir en skön helg ska du se...
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  3. Det blir fint i dina krukor! Mina med lökar har än så länge bara bar jord på toppen. Det är en kul utmaning att inte behöva köpa utan att hitta användbart bland det som redan finns. Tänk jag har aldrig fått till torkade trattkantareller, jag upplever alltid en bitter bismak när jag använder dem. Eller använde ska jag säga - det är länge sen jag torkade några nu. Pizza med svamp låter gott det finns en del i frysen att ta av :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.