lördag 14 november 2020

Lite glädje och piff

 En kort stund visade sig solen i går. Väldigt kort stund, sedan blev det mest regn och grådis.

 
Men jag försöker se det fina och vara positiv.

 Jag tror att det är viktigt nu i dessa pandemitider, att vi försöker stötta varandra och göra varandra lite glada, tänka på det som faktiskt är bra och fint. Inte det enklaste men värt ett försök. Som tex. Att spireabuskarnas gula färg verkligen lyser upp.


Eller att det är kul med ljungen som överlevt och att en liten näva har bestämt sig för att växa vilt i en av mjölkkannorna. 
Idag har jag fortsatt med piffandet ute. Så här blev det. Man tager vad man haver.


Vad jag ska ha i korgen under bordet får vi se. Finns säkert något att lägga där så småningom. På väggen ovanför tänkte jag hänga min pinnstjärna när det blir advent.


Kram Pia

8 kommentarer:

  1. Så fint med piffet där! Jag har varit till skogen idag i duggregnet och norpat lite
    tallris under en kraftledning. Ska piffa lite jag också.
    Snart sätter vi upp stjärnorna, hurra!

    Ta hand om dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Her hos deg er det jo mange ting som lyser opp! Sola var fremme litt i dag, og det ble rent vakkert :)
    Ha det godt!
    /Irene

    SvaraRadera
  3. Superfint uppiffat med det vackra som finns i din trädgård.
    Ha en fortsatt fin lördagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Men så fint du piffat! Blir alltid så inspirerad när jag ser hur andra gör fint.

    SvaraRadera
  5. Så fint! Ja det gäller att tänka positivt nu! Full fart framåt på något vis...
    Trist och grått väder här på ön. Ja vi får kämpa på!
    KRAM

    SvaraRadera
  6. Jättefint - jag blev inspirerad och ska börja fundera över adventskransen... Det har inte varit någon direkt höst här så det har känts lååångt borta :)

    Jag brukar tänka att varje gång jag säger något negativt så hör min hjärna det. Och många som berättar om hur jobbigt, tråkigt... ..vad det nu är säger samma sak många gånger till olika människor. Den som hör det själv varje gång är den som sa det. Och självklart blir det självuppfyllande. Tacksam för kursen i mental träning långt innan det var en 'grej'. Men det fungerar.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  7. Ser jättefint ut och vilka vackra pelargoner du har innanför glasdörren. Ingen idé att sucka och stöna det är bara att gilla läget och hitta något att glädjas över. Jag har massor av garn som jag kan sticka upp till värmande sockor, och många olästa böcker.
    Ha det gott / Kram Marika

    SvaraRadera
  8. Så mysigt att piffa till det ute, det behöver vi i grådiset :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.