måndag 16 november 2020

Som en kryddad apelsin

Här har det hostats en massa de senaste dagarna. Läskigt! Ja man blir ju lite rädd att man drabbats. 


Men jag har smak och lukt och ingen feber att tala om. Klev upp i morse för att ta mig till jobbet men ändrade mig i sista stund. Hur sjutton tänkte jag? Jo jag tänkte "kort om folk, jag måste samt det ska nog gå". Men det är ju just så man inte ska tänka.  Sjukanmälde mig på nytt. Fick ågren för allt. Satte mig vid tv:n för lite nyhetsuppdatering. Då ser jag bilden av viruset.
 
Bilden lånad från folkhälsomyndigheten

Herre gud det liknar ju en julig apelsin pimpad med kryddnejlika. 



Det fick mig att dra lite på smilebanden. Jag får fortsätta dricka te med honung, snyta mig och hosta klart.


Kram Pia



1 kommentar:

  1. Ha ha ja om det ändå vore en apelsin med nejlikor, det där skitviruset!!! Nu blir det ännu hårdare regler, puh...
    Låter inte bra med hostan men bra att du stannar hemma! KRYA PÅ DIG kära du...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.