tisdag 17 november 2020

Ljuspunkter

 Äsch! Värmeljusen är slut och inga andra stearinljus finns hemma heller. Jaha då får det väl bli andra ljuspunkter.

Tar fram en liten ljusslinga som går på batteri. Den får lysa upp frukostbordet idag. Jag börjar så smått längta efter att få adventspynta. Många har ju redan startat men, jag tror att jag ska vänta lite till. Hålla på traditionen liksom. 

Fast detta år är ju det märkligaste någonsin så vi får se. Jag har ju redan druckit glögg, bakat saffransbullar som snart är slut och vräkt i mig pepparkakor med ädelost och sniffat på hyacinter. Så inte gör väl det något om stjärnor och stakar kommer fram en vecka tidigare.


Kram Pia

1 kommentar:

  1. Tallris, glögg, pepparkakor och hyacinter... så härligt! Du är före mig i allt, utom hyacinter! Men snart är jag ikapp.

    Ta hand om dig.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.