onsdag 11 november 2020

Ett litet tacksamhetsbevis

 Jag har varit och tagit bort stygnen idag. Äntligen så är projektet "tandjäkel" avklarat. Jag märker när någon gör ett sjutusan till jobb. Japp! Jag uppskattar profession. Sånt som inger en viss trygghet. Ja ni fattar kanske. 

OK jag betalar för tjänsten, absolut. Men ändå En viss uppskattning kan väl inte skada tänker jag. Så en snabbis till ICA och ett letande i plåtåtervinningen fick det bli. Tänkte ett tag på att strunta i det på grund av burkarna. Men bära eller brista, jag tackade för mig och för tålamodet som de givit mig, ja den nervösa och smått hysteriska patienten. Ursäktade valet av kruka och sa att ni kan ju välja något annat jag tog bara det som fanns.  

Men så charmigt det ser ut, jätte omtänksamt av dig, så rart.. Det var orden som blev sagda därinne Jag spatserade ut från mottagningen glad i hågen. Hemma tände jag ljuslyktor och tog en slurk glögg. Nöjd!


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Härligt! Check på både tand och snygg plåtburk! Så omtänksamt av dig...det är sååå viktigt att ge uppskattning!
    Mitt-i-veckan igen och Kalmar län går nu in i en ÖKANDE coronaperiod med allt vad det innebär. Dags att hålla sig hemma...igen!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  2. Tycker inte alls det är fel att visa uppskattning för något som man tycker är bra, oavsett om du betalat för det. En jättefin gest är det istället.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Så skönt att det är gjort nu och så fint av dig =D, fin med den buren med. Jag har ju tills årsskiftet jobbat som tandsköterska och vi fick lite gåvor ibland och såklart uppskattade man det =D

    SvaraRadera
  4. Skönt att få ordning på "tandjäkeln". Så fin gest av dig! Tycker absolut att man ska visa uppskattning om man är lite extra nöjd :) Speciellt i dessa tider är det lite extra viktigt att visa kärlek, vänlighet och uppskattning! Snyggt med burken, tycker jag! Så gillar jag det gröna du har i Höganäskruset. Mycket snyggt!
    Stort tack för dina tankar och åsikter ang mitt inlägg idag, om bortskämdhet. Kloka åsikter och klockrena exempel du nämner! Jag skulle aldrig se ner på den som inte har det lika bra som jag! Precis som jag önskar att den som inte har det lika bra som jag inte ska missunna mig det jag har och "döma mig". Nä, inte blir det Champagne varje fredag inte, det duger gott med en god cava! :) ;) (Inte för att jag trodde att du menade mig)
    Min P är lika bortskämd som du, för jag tvättar också och lagar mat till honom. ;) :) Däremot tankar jag inte min bil, så då är jag nog bortskämd ;) Bortskämda eller inte, var och en lägger upp sitt liv som det passar dem :)
    Stor kram till dig Pia!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.