lördag 7 november 2020

Hyacintfeber

 Jag älskar dessa knubbiga små hyacinter när de liksom bara är i knopp såhär. 

Älskar när de blommar också såklart. Jag sparar alla lökar och planterar ut sedan så jag får njuta många gånger. Kan inte bestämma mig för vilken färg jag gillar bäst så jag blandar hejvilt. 

Vaknade idag med en täppt näsa och känner mig inte alls bra. Tog en temp bara för att, den var 38 så allt ställs in. Fars dag och annat tills vidare. Får väl sitta här och glo på mina hyacinter. 

Coronaeländet sprider sig igen som en löpeld. Kanske bäst att testa sig om jag blir sämre. Tröstar mig lite med att det är ishockey på tv:n idag. Tre Kronor möter idag Ryssland i Karjala Tournament. 

Just det den där goda soppan var gjord efter ett recept från Ica. Här hittar man det. Maken bytte ut roquefortosten mot en bit brie som vi hade kvar i kylen. 

Kram Pia


4 kommentarer:

  1. Krya på dig och ha en bra lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hyacinter är härliga - tyvärr kan jag inte ha dem inomhus men jag brukar 'ärva' omgivningens utblommade och köpa egna nya och plantera ute. De blir vackrare när de gått tillbaka till ett mer ursprungligt utseende.

    Krya på dig! Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Ja, få se hur länge jag kan hålla emot hyacintlängtan. Vill inte börja för tidigt.
    Krya på dig, hoppas på en vanlig förkylning. Runt mig är familjemedlemmar testade positiva.
    Ingen med allvarliga symptom dock, utom exet som ligger på infektion. Inte kul alls!

    Ta hand om dig,
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. KRYA PÅ DIG och ett gäng hyacinter sitter aldrig fel, jag har redan köpt några jag också :)
    Kramelikram, Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.