söndag 11 oktober 2020

Nystart i växthuset

 Jamen hej och hå vad jag slet igår. Lade ut tegelstenarna för att sen flytta omkring dem igen och igen och igen. 

Försökte få till ett mönster men jag var tvungen att ge upp. Olika storlekar begränsade valet av stenar och vart de skulle ligga. Jag höll på i flera timmar och det mina vänner, det känns rejält i axlar och rumpa. Hade en vision om att hinna med en PW också men se det blev det ingenting av med. Är helt nöjd med lördagens fyspass. Så nu över till presenten. 


Tack snälla fina make för att du lyssnat och försökt göra så som jag velat haft det. Du har överträffat dig själv.

Kolla in vilken fin förvaringsbänk/skåp han byggt. Gjord av en riven altan och lite nya reglar. Jag är så himla nöjd. Den gamla loppade "Reda" mojängen fick nytt liv. Där ska jag förvara bindtråd, fröpåsar, växtetiketter och andra bra att ha saker.

Bakom luckorna finns krukor, fiberduk, hönsgödning m.m. Vi målade luckorna inne för att de skulle torka fortare. Bänken är lite för låg för att vara arbetsbänk så planteringsbordet kommer att stå i den andra delen av växthuset men där är golvet inte klart ännu. Sedan ska det på stenmjöl också men det tar vi en annan dag. 



Några växter fick flytta in så man kan njuta av dem ett tag till. Aprikosträdet övervintrar där och timjan. Hoppas att min rosmarin klarar vintern.
 

Korgstolen fick också plats. Skönt att sitta där med en kopp kaffe och njuta av det nygamla fina växthuset. Jag målade en gammal pall i samma färg som får stå där inne också. Alltid bra med en pall. 


En skön söndag har vi haft och det känns så härligt att "projekt växthus" är klart. Det blev precis sådär som jag tänkt mig. Fast snäppet bättre.



Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Så jättefint! Vilken vacker grön färg på luckorna. Duktig och snäll make. Förstår att du är nöjd.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  2. Grattis till ditt "nya" växthus. Jättefin bänk! Redahyllan är bara så perfekt.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Men woaw så fint :-) Helt ljuvligt återbruk.
    Ha de riktigt gott och njut av er fina arbete. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev och vilken fin present av maken, toppenfint.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Det blev så fint! :) Att pussla sten tar på energin kanske mest mentalt och under tiden märker man, jag, inte att kroppen tränas. Förstår att det blev komplicerat när jag ser dem. Väldigt fin bänk - jag spar idén som inspiration.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Jag är glad och tacksam för er alla som läser den här bra artikeln som hjälper till att rädda mitt äktenskap från skilsmässa för några dagar sedan, för jag vet att alla dina relationsproblem är över eftersom du är väldigt lycklig att komma över den här kanalen idag. bara skicka ett meddelande till kontakt-e-postmeddelandet för mer hjälp och förklaring för att få din ex-kärlek tillbaka inom 12 timmar till 24 timmar.
    De flesta tror att kärleksformulering inte fungerar, oroa dig inte, jag är här för att ge dig steg för steg på kärleksstavningsförfarandet och hur man får omedelbart resultat inom några timmar.
    Jag kan också hjälpa dig att utföra all kärleksstaven magisk besvärjande bön utan att du gör någonting och förvänta dig att få tillbaka din ex-kärlek inom 24 timmar.
    Jag har gjort denna liknande kärleksformulering för så många människor över hela världen och det fungerar för dem alla, de pratar alla bra om mitt jobb. Jag är tacksam mot gudarnas begåvade krafter i mitt liv för att göra detta utan att samla in pengar från människor. du kommer att behöva köpa allt material som krävs för att användas helt själv, du behöver inte skicka pengar till någon för att köpa förälskelser, det kan göras helt själv eller med hjälp av en herbalistman på bymarknaden kan köp och skicka dessa materiella saker till dig i någon del av landet du kanske bor i, kärlek stavar magi känner ingen gräns. det fungerar överallt där det finns luft, vatten, eld och jord.
    Kontakta stormästare Dr. Oduduwa via dr.oduduwaspellcaster@gmail.com
    eller endast WhatsApp-meddelande: +79268011965
    https://www.youtube.com/channel/UCgdyInfUQi_9sj_VXQ2am8w?view_as=subscriber

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.