måndag 12 oktober 2020

Bröd i långpannan och en varm tröja

 Jag fick ett tips på recept av min kollega och vän, nämligen på ett bröd som bakas på squash. 

Ja inte bara men ändå, så bra att göra något av allt det man skördat. Man bakar det i långpannan vilket är lite kul bara det. Så i helgen provade jag att baka och oj så saftigt och gott bröd det blev. 

Ibland på helgerna lyxar jag till det med lite marmelad och äkta smör. Receptet kommer från Sara Bäckmo du hittar det här.  

Måndag igen och idag var det lite kyligare ute. Klädde på mig en stickad tröja ovanpå T-shirten. Känns lite småmysigt ändå med höst. Tyckte att jag nyss gick i shorts.



 Snart ska jag krypa ner och kika på Mästerkocken. Älskar att glo på matprogram. Även fast jag jobbat halva dagen i köket med att göra torsk med ägg och persiljesås till barnen och kollegorna. Diskat och fejat i jobbköket. Det är en sorts glädje det med.



Ha en härlig kväll ni med.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Åh så sugen jag blir bra recept ,de finns gott om squash nu ...de klarar. Nog frost.
    Nog går tröjor åt till och med inomhus här i torpet, innanfönster insatta men jag far in till stan över vintern, finns lit pyssel där också.
    Ha de gott , spar på krafter och njut av kvällen i mysbrallor.
    Tycker Astrid.

    SvaraRadera
  2. Ohh så gott och spännande att ha squash i, samt ohh sådana tröjor är så härliga

    SvaraRadera
  3. Mmmm vad härligt med långpannebröd, det var länge sen. Men nån squash har jag inte, får leta fram något annat recept :-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Så gott det såg ut ditt bröd som du bakat.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  5. Åh, det där brödet såg verkligen gott ut! Mmm... lite ljummet med smör och ost... mums!
    Men så himla fin bänk han gjort din man! Jättefint blir det i ert ny-gamla växthus!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.