tisdag 27 oktober 2020

Ljung är fint

 Jag tycker verkligen om ljung. Gillar mest där den växer vilt på stenig mark bland renlav. Så vackert. Eller ute vid kusten bland låga vindpinade tallar. 

Så varje år får det bli ljung i mina höstkrukor här hemma. Jag visar några gamla bilder bara för att visa hur man kan variera sig.

 I år har jag inte köpt några för fjolårets har överlevt och blommar jättefint. Annars så rullar dagarna på. Det är ju höstlovsveckan nu, många är lediga i vårt land kan jag tro. Hoppas de planterar ljung och gör höstfint.

 Jag dras med den där huvudvärken fortfarande. Åtta dagar i ett sträck känns inte alls så bra. Tandläkaren igen i morgon och kanske jag skulle slinka in och handla lite blomsterlökar när jag ändå är i stan. Vi får väl se hur jag mår efter rotfyllningen.


Kram Pia


1 kommentar:

  1. Håller med dig att ljung är bra vackert. Så kul att dina överlevt sommarn.
    Inte bra att ha huvudvärk i så många dagar.
    Hoppas det går bra i morgon hos tandis.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.