söndag 25 oktober 2020

Där satt den

 Jag drömmer om att en dag vinna högsta vinsten så att jag kan förverkliga drömmen om ett litet hus på Öland. 

Men kanske det är tokigt för hur ska jag hinna med att vara där och här. Maken tycker att en husbil vore bättre. Ja kanske. Hur som helst så smällde det till i går. Japp alla rätt på V75. Men någon husbil eller litet hus blir det inte tal om. Nej för när jag äntligen vinner så blir det väldigt lite utdelning. 

Äsch man ska vara glad för det lilla. Så för att fira  bjuder jag på ett tips som min syster bjöd oss på. Dumleflarn! 

Jisses så gott det är. Antingen äter man dem rakt upp och ned eller har till glass. Lätt som en plätt. Dumlekolor på plåt. Skjuts in i ugnen 180 grader i fem minuter. 

Klart! Man kan strö lite flingsalt på om man vill. 

Om någon undrar om jag shoppade loss igår? Nix inte alls, bara några dumlekolor och Svensk fläskfilé för halva priset. Ja och lite rödvin. Vi gjorde rödvinssås. Mer om det en annan gång.

Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Brukar vara så när man har alla rätt att det inte är så stor utdelning då. Har också haft alla rätt på hästarna en gång för längde sedan. Det där måste jag prova med dumlekolorna. De måste finnas i Svenskbutiken.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tur jag inte har någon dumle hemma ;) När jag blir sötsugen kan det bli havreflarnsdeg som jag bara gör krisp av. Låter som en lugn och skön dag.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Typiskt! När du nu vinner är det låg utdelning. Men vinst ändå, grattis!
    Tack för receptet. Spar det till jul.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Grattis till storvinsten!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinsten, även en liten vinst piggar alltid upp! Kakorna såg ju mumsiga ut, men jag trodde du skojade, tänkte först att det måste väl vara mandel eller havregryn och att du sen stoppade dit en liten kola på varje, men okej, får väl tro dig, och prova själv också ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.