lördag 26 september 2020

Ekorren i mig

 Vi är ju i full gång med att renovera och bygga ut växthuset. Det kräver ju att man tar ut alla saker som finns där inne. 


Det är då jag förstår att jag nog skulle fötts till ekorre. Oj Oj vad jag samlat på mig en massa. Allt från små gipsänglar till stora odlingshinkar. Dessemellan så finns det fyrtielva tusen krukor. Som sagt allt ska ut och då måste man ju ställa det någon annanstans. 

Det innebär KAOS för mig som liksom behöver en viss ordning. Jag kan inte kasta och städa på samma gång. Nej för så är min hjärna konstruerad. Bara det att kasta saker som inte är trasiga är näst intill omöjligt. 

Så just nu är det så stökigt i den lilla grusade hörnan. Regnet öste ner förra natten så allt blir blött och extra fult. Inte nog med det, det ska ramla ner en sjuhelsikes massa löv samtidigt och stöka till det ännu mera.  

Det är nu jag är tvungen att ta fram målbilder. Tänka på hur fint det kommer bli när allt är klart. 

Bilden ovan från pinterest

När det är sorterat, rensat och krattat. Annars skulle jag bli tokig och sluta fungera.

  

Hoppas alla hade en härlig lördag. En ordningsam och kontrollerad sådan.

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Blunda och tänk praktiskt! Sen är det tre högar som gäller Pia... en spara, en skänka, en kasta.
    Direkt efter sorteringen forslar ni iväg skänka och kasta. Så de inte ligger där och frestar ekorren.
    Kommer att gå galant! Lycka till.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Säger som Eva-Marie att det är tre högar som gäller. Jag är ju en sådan som kanske kastar lite väl snabbt ibland.
    Ha en fin söndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Ha ha härligt inlägg som får mig att småle :) Grejer och krukor har man ju i mängder! Skulle kunna öppna en butik direkt!
    Ta en sak i taget nu och ha en skön söndag Pia...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  4. Men oh så tjusigt och roligt att bygga ut det

    SvaraRadera
  5. Jag är ganska bra på att slänga...ibland... och även ganska bra på att ångra mig ;) Därför är jag ganska bra på att spara/samla på mig också... och så ligger det bara där. Speciellt kläder. Har lite svårt att rensa ur där faktiskt. Jag avskyr att lägga ut på "loppis-sidor" och dyrare plagg har jag lite svårt att bara dumpa till insamlingar... då ligger de kvar och inte blir jag "rikare" för det haha...Inredningsgrejer är jag bättre på att rensa bort faktiskt. Skänker till barnen och så har jag ju flyttat en hel del sånt jag ändå gillar, till de andra husen också.
    Vad roligt att bygga ut växthuset! Det måste ju vara ett toppenprojekt för er! =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.