söndag 2 augusti 2020

Langos av halloumi

Fick ett tips av en vän för ett tag sedan. Langos gjorda på halloumi. 


Hon är glutenintolerans så jag förstår varför. Jag testade igår och mums så gott. Nu ska jag i ärlighetens namn erkänna att jag aldrig ätit langos så jag har inget att jämföra med. Men strunt samma, om man inte vill äta vete så kan man ju testa detta. Man river bara en halloumiost, tillsätter 2 ägg och två msk majonnäs. Resten kan du läsa här.  


Idag så ska det staplas ved. Inget jag toklängtar efter precis, vilket är märkligt för jag gillar ju att stapla ved. Fel årstid för det kanske. Men bara att göra liksom, gött att ha i vintermörkret och kylan. Kyligt är det inte här idag, jag svettas bara av att sitta still. Så jag kan bara tänka mig hur varmt det kommer bli i vedhögen. 



Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Älskar langos men det var väldigt länge sedan jag gjorde det. Men det här ska jag testa, så tack för receptet.
    Visst är det bra att ha ved till vintern men fy vad trist det är att ta hand om det. Det tyckte jag i alla fall.
    Men ha det så bra i vedboden och glöm inte dricka vatten.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Oj vad gott det ser ut! Nä det där med vedstapling fick jag nog av i Karlskrona! Hu vilket slit men väl värt när nordan blåser sen :)
    Kämpa på i värmen nu!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Ser jättegott ut. Har en glutenintolerant födelsedagsfirare den här veckan, funderade just på vad jag skulle hitta på för gott att bjuda på. Tror jag testar dina langos :) Tack för tipset./Ulrika

    SvaraRadera
  4. Hej Pia,
    Men så gott det ser ut och dessutom väldigt vacker mat. Den bästa kombinationen.
    Ska man jobba ute ska det vara svalt och skönt. Vi höll på med att lassa saker i och ur friggebodar igår och baren massa tunga möbler...oj vad svetten rann.

    Ha en fin dag!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.