lördag 15 augusti 2020

Landar igen i det gröna

När vi flyttade tillbaks till vårt hus efter att ha bott 11 år på annat ställe så gjorde vi om lite. Vi flyttade köket tex. Jag blev såld på Ikeas gröna kök och det kändes bra i många år. Har sett att det finns igen nu på IKEA


Sedan målade jag ju luckorna i en ljus grå färg och ångrar inte det alls. På uterummet så klädde jag dynorna i en fransk grön nyans, ja tom de franska liljorna finns i tyget. 


Hade planer på att det skulle bli marinblått där ett tag. Fast nej jag behåller det där gröna. Nu har jag bytt ut dynorna i köket till dessa i grönt. Japp jag är nöjd. Jag har inte alls bråttom att ta bort det rosa i vardagsrummet för rosa och grönt tycker jag är fint tillsammans med det gråa. 


Den gröna färgen förknippas med träelementets energi. Den symboliserar tillväxt, bot, överflöd, välstånd, freden, glädjen, samverkan och harmonin. Den kan användas mot stress och känslomässiga problem.
+
Att den rosa färgen är romantikens och kärlekens färg. Den förknippas med känslighet, lugn, samverkan, harmoni, avslappning och ett gott humör. 


Avslutar med en bukett från trädgården. Underbart att få frossa gratis med blommor oavsett färg och betydelse.





Kram Pia 


3 kommentarer:

  1. Håller med om ditt färgval att rosa, grått och grönt är snyggt ihop.
    Ha en fortsatt fin lördag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja skönt att landa i det gröna...färger betyder väldigt mycket även om jag är väldigt beige hemma...
    Vem blir inte glad av gult t ex?
    Kramis och ha en skön helg nu!
    Titti

    SvaraRadera
  3. Söt bukett! Härligt o kunna frossa i buketter, saknar det lite, men det skall ju bli bättring på den fronten!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.