lördag 18 juli 2020

Renovera och distrahera

Jag började ju sen semestern på ett alldeles särskilt sätt kan man säga. Ja med lite bubbel och mys på Pooldäck. 


I sena timmen bjöd jag upp mannen min för lite dans, ja bugg faktiskt. Vad händer? Jo fru Gustafsson snubblar på parasollens fot och rasar rakt in i räcket. Vaknar mitt i natten av en sjuhelsikes värk. Jag tror bestämt jag har brutit ett nyckelben. 


För att inte tänka så mycket på hur ont det faktiskt gör så slipar vi på gamla sparkar och kälkar. Förnyar och renoverar. Roligt pyssel i sommarvärmen. 


Att jag äter Alvedon var fjärde timme och önskar att jag suttit stilla i stolen i går kväll, ja det är ett faktum. 


Men man lär så länge man lever och det kunde varit värre. Mycket värre. En sak till, att bara äta sallad i värmen och sen klunka vin. Ja det är inte så himla bra det.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Ajaja låter jättont, jag gjorde också illa mig igår, ngt bättre igår

    SvaraRadera
  2. Åhhh det låter som en vild dans :) Vi ska nog hålla oss stilla i vår höga ålder ha ha...
    Sallad och vin i denna värme kan göra en vimsig värre!!
    Alltid roliga inlägg hos dig Pia!!! Men ta det lugnt nu och hoppas revbenet lugnar sig...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Ajajaj, vilken skitstart på semestern. Nu får ni hädanefter bara dansa vals om ni prompt ska dansa 😉😀.
    Krya på dig.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.