måndag 20 juli 2020

Mitt ute i skogen

  Vi tog en sväng med bilen rätt ut i vildmarken kan man väl säga. Där hittade vi ett litet ställe som sålde kaffe, glass m.m. så billigt att man nästan skäms.


  Ja vi hade hört talas om det så klart. Tänk så påhittiga människor det finns. Det ligger längs Upplandsleden


Många som vandrar och vistas i naturen denna sommar. Familjen eller paret har också läger för barn och ungdomar. Han berättade glatt om äventyren som de ordnar. Det är tävlingar och man vinner Bennebolsguld. Det är stenar som målats med guldfärg och som barnen sedan kan handla för i kiosken. 



Semester var det visst. Hemester eller vad är det alla säger. Jag skrotar runt och tittar på blommorna som vanligt och just nu är det stockrosorna som är mest spännande.


 Ja dom här små bollarna är nya för i år, rätt så kul dom också. Klotlök heter dom. Fin rabattväxt och snittblomma som även attraherar fjärilar.


 Dagen idag ska ägnas åt inhandling av fläkt och så sovrumsstädning. Det sista kommer göra vääldigt ont. Aj, Aj det ska visst läkas på fyra veckor sägs det. Om någon undrar varför i hela friden vi ska städa sovrummet just nu med revbensskada och allt, så är det en väldigt bra fråga. Svaret är väl att det är dammigt och så kan man ju inte ha det.


Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Vilket ställe ni hittat mitt i skogen.
    Fortsätt att skrota runt i er vackra trädgård.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Aj, oj det där gör nog ont! Kan du inte bara sitta och peka så får nån annan städa...;)

    Men så billigt, ja jag förstår att ni nästan skämdes..;) Kan de verkligen tjäna nåt på detta?

    Kram och krya på dig!
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. AstridThernström21 juli 2020 kl. 10:24

    Tack för din fina bild av Boden mitt i skogen...den gav mig mer inspiration, har förstås alltför mycket av den varan.Gillar din gula stockros, hade den vid ett annat boende tycker den är så fin.
    Du är inte precis försiktig när det gäller din ork då du skadat ett revben, ta moppen och ta det värsta dammet inte en tung dammsugareLite ”skit” dör man inte av.
    Fortsätt ha de skönt mellan regnskurar,vi hoppas på bättre väder till helgen.
    Kramar från Astrid.

    SvaraRadera
  4. Åhhh Bennebol, där är min morfar född! Mitt i skogen :) Vilket mysigt fik och såna där pärlor är kul att besöka...
    Har du gula stockrosor??! Får jag byta till mig några frön sen Pia?!
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.