onsdag 8 juli 2020

Renande, helande och lugnande

Ja jag menar bastubad såklart. Det blir inte så ofta nu för tiden tyvärr. 



Kanske för att det är lite pyssel innan. Hämta ved, få det att brinna, fylla på vatten i beredaren och koppla på vattnet.Vänta tills det är lagom varmt. Men sedan är det värt mödan. Så skönt. Jag bastade i söndags. Tänkte att fästingbettet skulle renas och helas lite. Det ser ganska så bra ut så det är nog inte borrelia ändå. 


Vi byggde bastun efter en semester tripp på Åland. Där hyrde vi bastun en kväll och skillnaden mot en elektrisk är stor. Luften blir liksom helt annan i en vedeldad tycker jag.  


Den lilla emaljerade skylten fick jag som bonus när jag fick den stora skylten med texten Villa Ryttarängen. 



Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Bastubad är så skönt, vi hade inte en vedeldad när vi bodde i Sverige, men avkopplande och skönt är det att bada bastu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Tänk, jag och bastu är ingen bra kombo! Att andas het luft är inget för mig. Men jag fattar tjusningen en kall vinterdag.

    Ha det fortsatt fint.
    Kramar från Eva-Mari.

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.