lördag 25 juli 2020

Magiska underverk

Vid frukosten idag så tänkte jag lite på att man tar så himla mycket för givet. 


Ja som att sallad finns och ägg och paprika. Bröd på bordet och kaffe i muggen. Jag såg salladens ådriga blad och tänkte att jag har sått ett pyttelitet frö, vattnat och skördat den i vår egen lilla täppa. 


Så ligger det nu här på frukostbordet, ja sallad finns till de flesta måltider. Men det är ändå ett magiskt underverk tycker jag. Vackert på sätt och vis. 


Bara att saker och ting som växer har olika färger är märkligt. Jisses jag håller nog på att bli galen som sitter och funderar på sånt. Ha Ha! 


Vackert är det där ute nu. Så man dånar nästan. I samma sekund som jag skriver det så slår det mig att det är min åsikt. Kanske det vimlar av folk som aldrig ägnar en endaste tanke på hur det ser ut, ja det som växer. 


 Ja ni knasiga lördagstankar från mig denna morgon. I dag har jag varit någons mamma i 37 år. Det är verkligen magiskt det också.



Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Härliga och väldigt tänkvärda tankar som finns här också! Det där lilla i det stora du vet...det finns så mycket att vara glad och tacksam för - alltid!
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  2. Inga knasiga tankar alls, tycker jag! Jag reflekterar ofta och mycket om både det ena och det andra! Och är noga med att (försöka) tänka på att man inte ska ta saker eller ens varandra för givet.
    Men oj... har du varit mamma så länge!? Underbart! Grattis till både dig och någon :)
    Kram och ha en fortsatt fin lördagskväll!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Det där med att så ett litet frö, det är inte så dumt. Fascinerande är det att se saker och ting växa och mumsigt att stoppa i munnen.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Inga konstiga tankar alls tycker jag. Det är magiskt att något så litet kan bli stort.
    Idag blev våran minsting 32 år
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.