torsdag 23 juli 2020

Det går som lite tokigt nu ett tag

 Många säger till mig att jag ska vila, lära mig att slappna av och inte göra någonting. 


Fast det gör raka motsatsen på mig. Jag avskyr att låta tiden bara rinna mig förbi. Särskilt när jag har semester och tid för att fixa lite. Jag vilar när jag sover och det är jag sjuuukt bra på, att sova 8 timmar/ dygn är ett måste för mig och det sköter jag. Eftersom jag nyligen blivit tvungen att sitta still (revbenskadan) så blir jag så superstressad och rastlös att jag trots smärtan skulle kunna klättra på väggar. Vilket jag nästan gjorde igår. 


Maken blev snabbinkallad till hjärtavdelningen. Blev inlagd för prover och ytterligare kranskärls röntgen. Våra planer var helt annorlunda som att äta lunch ute och hitta på något roligt. Vi stannade ändå till på vägen in till sjukhuset och lunchade på en toppenfin restaurang.

2Y0A3923.jpg
Bild från Stiernhielms hemsida
Jag gillar när man får det där speciella för en ynka tia extra liksom. När det känns lyxigt och exklusivt. 

”Att komma hit ska vara som att sitta på en krog på italienska landsbygden, med mycket värme och bra service”
/Lisa
Så står det på hemsidan och jag instämmer, så kändes det verkligen. Om ni har vägarna förbi Funbo så tycker jag att ni ska kika in där.


Väl hemma i byn igen så blev det trädgårdsröj hos föräldrarna. Det är nästan som att klättra på väggarna fysiskt menat. De hade fällt två granar så massor av kottar behövdes krattas upp och forslas bort. Pappa, mamma, syster och jag brottades med kratta och sekatör. Resultatet blev en ljus och härlig plats vid deras lilla damm.


 Japp det gjorde ont det ska gudarna veta, men skönt att skingra tankarna en stund för lite nervöst är det ändå att ha sin man på sjukhus. Förövrigt är jag i stort behov av en frisör. Inte lätt att hitta någon så här i semestertider. Har provat fem ställen nu. Jag ger upp.


Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Vad trevlig restaurangen såg ut. I Funbo var jag mycket som barn, min farmor o farfar bodde där. Åkte tåg dit från Uppsala och klev av i Gunsta. Håret ja, det har varit en historia för sig i dessa Coronatider. Normalt klipper jag mig var 5:e till 6:e vecka. Nu gick det 20 när jag i tisdags klippte mig när frisören höll öppet för mig och min man kl 18 efter stängning. Så skönt, men störst förbättring blev det på mannen.
    Kram Monika

    SvaraRadera
  2. Ja vi är lika där! Och allt som MÅSTE göras...att sitta still får man skriva in i kalendern :)
    Hoppas mannen din mår bra Pia.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Ojoj så gott och jag älskar limegrönt, det var snygg kombo

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.