onsdag 29 april 2020

Stolar igen och förklaring

Mina loppade stolar som jag slipade ner och målade efter alla konstens regler. 
Här kan man se hur det var en gång. 


Ja de måste ju underhållas, så är det ju. Tänk att de var blåa en gång i tiden och fulla av alger. Vi har allt varit lite slarviga och låtit dem stå ute över vintern och det straffar sig. Färgen flagnar och virket mörknar och ruttnar av fukt på vissa delar. Jag envisas med att ha dem kvar ändå.  


Så ett besök på brädgården och en ynka tia fattigare så blev det nya ryggstöds plankor eller om det heter brädor. Jag lär mig aldrig. Ha Ha!. Målade och fixade för sommarsäsong 2020. 


Sedan lite om mitt förra inlägg. Jag är inte psykiskt sjuk som man kanske kan tro, jag har bara lite svackor då och då, men det finns ju de som är det och de finns någon som berör mig speciellt. Därav mitt svindlande och pendlande läge.


Ja det där bordet vet jag inte vad jag ska hitta på med. Men jag finner nog råd där med.
 Ta hand om er och ha det gott!

Kram Pia





3 kommentarer:

  1. Tycker som du att det är viktigt att ta upp ämnet psykisk sjukdom för det är så många som mår dåligt idagens samhälle. Stolarna vart jättefina. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Du verkar vara en kämpe och jag tror du är ett bra stöd för din vän att du finns där för hen.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.