torsdag 16 april 2020

Italiensk marmor och harmoni

För ett antal år sedan hittade jag en lampfot på en loppis. Betalade en struntsumma, typ 30 kronor. 


Jag fattade ju inte då att det var en Italiensk lampfot av marmor. Det spelar egentligen ingen roll för jag gillade den och inget mer behöver sägas. Det är inte därför jag gillar den utan för formen och färgen och att den så lätt smälter in hos oss. Sedan står den stadigt. Vissa lampfötter jag har välter lätt. Inte bra! 


Den står i vårt sovrumsfönster och ger ett behagligt sken. Vill man se hur jag fixade till skärmen så kika härSåg att det fanns liknande lampfot på Erikshjälpen
Är glad för krukorna jag fick av svägerskan också. Harmoni råder i det fönstret. 

Vardagen flyter på och jag är tillfreds över att få vara tillbaks på jobbet även om det förekommer ett antal nysningar, hostningar och andra kroppsvätska utbyten. Barn gillar att stoppa saker i munnen och att bluddra med tungan så spottet far all världens väg. Att hålla avstånd är stört omöjligt men att skratta åt eländet går emellertid väldigt bra. 

Äsch!! Vi är som Italiensk Marmor. 

Stenhårda.




Kram Pia

4 kommentarer:

  1. Mycket vacker lampfot och förstår om det är svårt att hålla avstånd på ett dagis.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Sådana krukor har jag väldigt lika dina är liite rundare, så fina

    SvaraRadera
  3. Superfin, ser ut som gjord av vit chocklad :)

    SvaraRadera
  4. Snygg lampfot, kul att du delar med dig :)

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.