söndag 26 april 2020

Det blev så här med freak

Underbart med helg när man kan vara kreativ. Ni minns kanske den där chockrosa sprayfärgen? 


Just det, den kom till användning till sist. Om man råkar ha en skottkärra som är supergammal och lite smårostig så kan man ju alltid piffa upp den lite. Fniss! 


Men det ser man ju lång väg att den skulle bli mycket finare i rosa. Så vi, nej maken skruvade loss själva baljan. Han oljade in trästommen och jag stålborstade bort rost och sprayade baljan. 


Sedan monterade vi ihop den igen så klart. Med stor iver och bra verktyg. Som synes den har några år på nacken. 


Japp jag är så nöjd. I alla fall med min nya skottkärra.


Är nästan säker på att jag har den allra finste skottkärran i byn.

Kram Pia

7 kommentarer:

  1. Det är jag också säker på att ni har! Jättehärlig ju!!

    SvaraRadera
  2. Woow, vilken förändring och så snygg den blev.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Så läcker den skottkärran blev. Roligt med lite färg.
    Kram Tummelisa

    SvaraRadera
  4. ... och ingen tjuv vågar stjäla den! Fast vilken tjuv är sugen på en skottkärra, haha?

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Jag är också säker på att du har den roligaste skottkärran på byn! =)
    Snyggt jobbat!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  6. Alldeles väldigt läcker skottkärra. Du är garanterat ensam om färgen ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  7. Otroligt tjusig skottkärra! Har aldrig sett en så snygg.....
    TREVLIG HELG/Susie

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.