onsdag 11 mars 2020

Androgyn stil

Vår är lika med att alla mina kläder i garderoben känns lite dammiga, mörka och vintertråkiga. 


Jag sitter och kikar lite på modet men har svårt att hitta min personlighet, min stil.  
Kanske jag kan beskriva den som lite maskulin, sportig fast med romantiskt rosa touch. Mer pojkflickig än damig, kanske lite androgyn helt henkelt.  


 Fastnade för dessa. Snygg modell på byxa enligt mig. Till det en randig skjortblus. Gillar den modellen som är lite lös och ledig. Den fanns i blått på Tradera för 90:-


Slänga på sig en sweatshirt i overlookstyle om blus känns för fint. Eller ovanpå om det är lite kyligt.



Skulle kunna kombinera med en militärgrön kjol som är helt i min smak. 

Den är ju snygg med ett vitt linne till i sommar också.




Varför inte ett vitt bälte i skinn också, så himla fint.


Ett par JeggingsSuperstretchig kvalitet som ser ut som en vävd byxa, passar mig som handsken. Jag måste kunna röra mig obehindrat. Inget får sitta åt över magen då kvävs jag. 


På min önskelista finns ett par sneakers också, sportigt och lagom.


En vårparkas till det i kitt 


Japp då så var min vårgarderob klar i drömmarnas värld. Letade faktiskt jeans på second hand i går men hittade inga. Däremot ett par brallor och en body till barnbarnet för 40:- 

Kram Pia







5 kommentarer:

  1. Hej,
    Jamen visst känns det så! Jag skulle nog beskriva din stil som sportig, klassisk och tidlös. Jag uppfattar dig som en person som är väldigt bra på att klä dig efter omgivning och situation.

    Tack för din kommentar hos mig, och jag är inte alls förvånad att du också är en sådan som jag som säger ifrån :-) Heja dig!

    Ha en fin dag!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
  2. Fina grejor du visar, visst blir man sugen. Den här tiden tycker jag allt i min garderob är tråkigt! Trångt också. Usch. Borde... en massa saker, suck.

    Ha en fin onsdag.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Man blir alltid sugen att ha något nytt i garderoben när våren kommer. Det var mycket fint du visar.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  5. Nog börjar man längta efter lite våriga färger, chinos och jeanskjol. Men än så länge behåller jag mina ylletröjor med dubbla undertröjor, tillhör ju det frusna släktet ;-)
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.