fredag 28 februari 2020

Ångfriterad pommes

Jag bara måste testa tänkte jag. Lånar hem maskinen från mina föräldrar som köpt in den för något år sedan.  


Jag är jätte positivt över resultatet. Så himla gott och så känns det nyttigt. Jag förkokade potatisstrimlorna eller pommes först. Ett uppkok. Hällde bort vattnet och tillsatte 1 msk Olja. Skakade runt och så in i mirakelmaskinen. Efter ca. 25 minuter så var det klart. Sedan hade jag gett mig den på att slå ihop en bea själv i kväll. Den blev riktigt bra den också. Bilderna på såsen blev inte bra så, Nej jag visar inte dom.  


Receptet på Bean finns här. Men jag fick beröm av familjen. Mätta och glada så tog vi lite semmelkladdkaka med grädde till efterrätt. 
Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Låter ju toppen med ångmaskinen. Gubben har stått och tittat på dessa på Media Markt, men jag har sagt nej, nej var ska vi få plats med den stora grejen. Vi har ju inte hur mycket skåp som helst nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Hallå rara du...
    lääänge sen jag tog mig tid att skriva nu...ska försöka bättra mig...;)
    Hur som...
    En sån där har jag allt bra gärna velat testa jag med..."nyttiga" pommes liksom...;)
    Å va göllig du är med ansiktsmasken...blev pepp att testa en jag med...
    Å nu kom jag på att jag också måste ta och sätta några fröer...det är ju hög tid nu.

    Vi ska strax bege oss ut ...solen som sken har försvunnit...men men...friskluft är ju bra i alla väder..;)

    Kraaaaaaam och hoppas du har en härlig söndag!

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.