söndag 1 mars 2020

Påfyllda depåer

Jag har verkligen tur. Tur att ha fantastiska vänner, tur att ha en make som hänger med på allt möjligt knaseri som jag hittar på. 


Ja vi hade till och med tur med vädret. Vi har tillbringat helgen ute vid havet igen. Min bästa avkoppling. Våra vänner som bor där har ju ett gästhus som vi fick husera i. Kolla så fint. 


 Så tjusigt där bland tallar, berghällar och lavar. Vilken underbar natur vi har här i vårt land.


Eftersom ägarna var upptagna med annat på dagen så var det bara vi två, havet och ett underbart soligt väder. 


Vi gick en promenad och tittade på alla hus och på vyerna.


På stenhus och torp, älskar att titta på hus. Jag blir aldrig mätt på det.


På tom båtplats och knasiga skyltar.


Förra gången vi var här var det högsommar och supervarmt. Vilka kontraster men jag gillar havet alla årstider. 


 Tillbaka i huset så satte vi oss ute i solskenet med yllefiltar och tog varsin tequila. Sedan gick vi in och tände en brasa, förberedde Tapas middag till vännerna som snart skulle komma hem.


Kvällen blev sen med Mellon först och kortspel sedan fram till småtimmarna. Mycket babbel och skratt. Vaknade av att regnet smattrade på taket. Men sedan sken solen igen och vi tog ännu en skön promenad i fantastisk miljö. 


Våren har kommit på riktigt tänkte jag när jag såg alla snödropparna. 


Avslutningsvis så åt vi sen lunch eller tidig middag i Öregrund. Så nu är måbra kontot påfyllt rejält. Jag är djupt tacksam för att få ha det så här bra.


Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Så roligt för er att göra något annorlunda på helgen! Det behövs omväxling när man lever med arbete som är krävande.Vänner måste man vara rädd om . Minns en linnepåse jag fick av dottern med orden; vilda rosor och goda vänner kommer alltid tillbaka!
    Kramar Astrid

    SvaraRadera
  2. Vilken lyxhelg... och så mycket gott och med den miljön!!
    Men... mirakelmaskinen har jag stora planer på!!!
    Ha det gott, kraaam Kate

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig helg du/ni haft.
    Jag älskar havet med oavsett vilken årstid det är.
    Skönt att fått fylla på måbra kontot lite.
    Du undrade hur jag gör glassen. Jag skivar och fryser in övermogna bananer som jag använder när jag gör min glass. Den sista glassen var det frusen banan och frusen mango i. Ner med det i matberedaren och en skätt mjölk eller yoghurt. Sedan är det bara att köra igång mixern och snart har du god glass.
    Ha en bra måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. Så härlig helg ni haft det =D

    SvaraRadera
  5. Men åhhh så mysigt med en helg vid havet :-) Så skönt med det avkopplande ljudet från vattnet och vindens brus.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.