tisdag 7 januari 2020

Tuja på tillväxt

Jag är så glad att jag valde att ta några dagar extra ledigt. I dag har jag haft massor med energi, det sista av julen har städats undan. 

Tujakvistarna som jag hade på lilltoan var jag på väg att kasta ut i skogen. Meeen, plötsligt ser jag att det bildats små rötter. Så jag stoppade ner dem i en kruka med jord och så får dom ett nytt liv ute på bänken. Kanske de tar sig. Stjärnan som lyser tog jag bort men satte tillbaks igen. Ett jättemörkt ställe på vår gård. Den får lysa ett tag till. 

Tänk att det är plusgrader och ingen snö alls. Jag som hade tänkt träna lite längdåkning på ledigheten. För övrigt försöker jag planera fjällresan med allt vad det innebär. Jag är ju inte van så det blir lite extra svårt att tänka. 


Kram Pia

6 kommentarer:

  1. Kul med rötter på tujan, hoppas att den tar sig. Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Men så roligt att ha en fjällresa att se fram emot!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Men woaw, inte visste jag att man kunde sticklingsföröka tuja :o
    Spännande att följa.
    Ha de gott. Kram, Catarina

    SvaraRadera
  4. Fjällresan kommer att göra dig gott ! De blir till att ta rejäla promenader i bergig terräng isf längdåkning.
    Bra tips på tujans fortlevnad...har en stor bukett i en lerkruka i köksfönstret,men egentligen var ska den planteras..
    Kram och njut av dagen iMorn..kanske lite sol

    SvaraRadera
  5. Hoppas den växer sig stor och ståtlig.
    Så spännande att ha en fjällsemester att se fram emot.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Vad kul att det blivit rötter på tujan! Men det är bara för att du har gröna fingrar! =)
    Ni kommer säkerligen få en supermysig fjällvistelse! Jag kom på en sak till... jag tog med mig egna skärbrädor när vi hyrde hus förra året... jag är ju lite larvig och nojig när det gäller mat och matlagning och vill gärna ha koll på vad som finns i skärbrädan... haha... Jag var till och med så fånig så jag hade med lite superbilliga fleeceplädar från ikea, som vi kunde mysa med i soffan... OM det finns filtar i huset vet man ju inte vilka baciller som myst med dem... ja du hör... det är bäst för den här bacillrädda människan att ha eget haha...
    Kram och njut av ledigheten!
    /Maria

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.