torsdag 26 december 2019

En mugg glögg

Så var det hela över. Jag har haft en härlig jul med nya familjemedlemmar runt granen. Jag tror bestämt att föräldrarnas ögon tindrade mer än barnens. 

Första julen som Farmor och Farfar och första julen ever för de små.  Maten räckte gott och väl. Som alltid, det vet man ju. Vi får äta den i flera dagar. Granen kläddes i omgångar, en annorlunda upplevelse kan jag tycka. Halva granen ena dagen och den andra halvan nästa dag. Alla får vara med så klart. Rättvisan ska segra. Jag gjorde ingenting med granen i år utan ägnade mig åt att vara farmor och ställa i ordning julbordet. Julschemat som jag gjort funkade bra. Vi höll tiderna på så där tre minuters försening av julmiddagen.  

Tomten blev lite svettig mitt upp i julklappsutdelningen så skägget åkte huxflux av. Mina föräldrar blev magsjuka på natten och maken har influensa. Själv har jag ju julstress mest hela tiden men det går bra. Nu är det som sagt förbi. Alla har åkt hem till sig och jag intar lite glögg och en struva. Längtar tills vi ska ses alla igen. Kanske bra att skissa lite på ett Fjällschema. 

Kram Pia

5 kommentarer:

  1. Hej Pia!
    God fortsättning till dig och din familj. Vad härligt med barnbarnen med vid granen vid julfirandet. Ja, och visst gör man alltid för mycket mat som man sedan får äta i många dagar. Men å andra sidan är det så skönt och praktiskt att slippa tänka på att laga en massa ny mat. Vi stekte upp potatis och ett varsitt ägg till köttbullarna, prinskorven och inlagd sill till lunch i dag. Mums, så gott. Ha en fin kväll och tusen tack för dina kommentarer hos mig!

    Kram,

    Anneli

    SvaraRadera
  2. GOD fortsättning och oj vilket avslut på julen! Magsjuka vill man ju inte ha men dock sitter min influensa i så julen har varit särdeles lugn.
    Nu laddar vi för ett NYTT ÅR istället, bättre än det här året?? Man kan hoppas...
    Kramis från Titti

    SvaraRadera
  3. God fortsättning till dig.
    Kram Car8

    SvaraRadera
  4. God fortsättning Pia! Mooot nyåret!

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.