onsdag 23 oktober 2019

Rotfyllning

Jag har varit lyckligt lottat tänker jag när jag sätter mig ner i tandläkarstolen idag. 

Efter en dryg timme så sitter jag där och gapar och önskar att jag vore på en öde ö. För vad kan vara värre liksom? Nåja jag vet att jag har en jäkligt skicklig tandläkare och en toppensköterska. Tack igen IA. Jag var så sjukt nervös ska ni veta och det hör verkligen inte till vanligheterna. Nopp jag brukar inte alls vara nervös inför tandläkare.  Jag drömde till och med mardrömmar om detta besök natten innan detta. Ser ni roten eller rötterna som ska rensas och typ dödas.

 Nu är det nästan gjort och ytterligare ett till ska det bli innan det är klart. Inte roligt men jag är så tacksam för den vård vi har i vårt land. Tacksam för att jag tecknat frisktandvård. Nejdå jag är inte alls sponsrad alls men tänker att det kan vara ett tips. Att jag faktiskt får feber när det rotats i mina tänder och tandkött är ett faktum. Jag överlever men måste vila.

Kram Pia

2 kommentarer:

  1. Aj aj aj!! Huuu men som du säger, vi ska vara glada för den bra tandvård vi har och det finns ju bedövning att tillgå :)
    Tack och lov!!
    Torsdag igen, veckorna går fort du...
    Kram Titti

    SvaraRadera
  2. Tandläkaren är inte kul men tur att man har den möjligheten och kan få den hjälpen.
    Ha en fortsatt fin torsdagskväll.
    Kram Carin

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.