lördag 19 oktober 2019

Om hudnära toner

Lördagsmorgon och jag vaknar i ottan. Många tankar som mal så jag väljer att kliva upp och göra något annat än att ligga och skruva mig. Jag kollar lite trender inom inredning istället. Hittar en rubrik. Hör nu här. Den nya, mjuka lyxen i hudnära toner. 

FOTO: RAGNAR OMÁRSSON bild från sköna hem
Vems hud då undrar jag?  Nåja jag kollar vidare eftersom jag tycker att det var rätt så fint.  Stilen menar jag då. Om man vill skapa stilen så hittade jag lite smått och gott.  Ja i hudnära toner....


Mysig Kroklist  Svart Tekanna
Djup Tallrik som finns i fler färger tex. rosa och vit



Läcker Äggförvaring  och vet ni jag tänker lite på spelet kalaha när jag ser den. Har ni spelat det någon gång? Jättekul.

Skärbräda eller uppläggningsbräda i trä är ju bara så himla snyggt. Finns i svart också.
ஐஐஐ
Om ni undrar hur det gick igår med att vara barnvakt så kan jag berätta att det hela blev inställt. 
Nu ska jag se om solen har gått upp.

Kram Pia
I samarbete med Ellos








6 kommentarer:

  1. Man undrar hur dom tänker när de skriver en text. Men det var onekligen mycket snyggt i sen stilen i alla fall som du hittat.
    Så synd att det blev inställt hos barnbarnet.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  2. Ja, vad är "hudton", det kan man ju undra... finns väldigt många nyanser av det, vissa väldigt olika faktiskt!
    Vad tråkigt att barnvaktandet blev inställt, men det blir säkert fler gånger! :)
    Kram och fin lördag till dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Precis vad jag också tänkte på när jag såg ägglådan, Kalaha-spelet ;)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Jamen hudnära ton gillas! Hela mitt hem är hudnära ha ha!! Ellos har sååååå mycket fint...
    Ha en glad söndag!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  5. Åh Pia din blogg är ju så jordnära och fin. Så synd att du har reklam..

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är verkligen inte helt klar med om jag ska ha reklam eller inte. Jag vill inte medverka till överkonsumtion men om jag nu lägger ned massor av tid, för det gör man när man bloggar dagligen så kan jag tänka mig att ibland göra reklam för att få lite ersättning. Om jag väljer det så försöker jag ändå få in ett bra klimattänk eller ett genomtänkt syfte eller budskap som i detta inlägg. Jag är glad för din åsikt och tänker verkligen överväga om jag ska ha reklam eller inte. Tack!

      Radera

Tack för dina ord och tankar.