fredag 18 oktober 2019

Fredag och allt vad det innebär

Så var det fredag igen, min vägningsdag. 


Jag tänker att det är så himla oklokt att väga sig på måndagar när man just har haft helg och allt vad det innebär. Nopp, fredagar är bättre eftersom man ju förhoppningsvis skött sig i veckan som gått. 


Jag är så spänd, jag har fuskat, druckit och ätit ganska så mycket off the road så att säga denna vecka. Resultatet blev: +1 hg men jag har ändå gått ned 5% av min startvikt. 

 I dag vill jag tipsa om en bra frukost. En liten shot att starta upp med. Ingefära, gurkmeja, chili och citron. Sätter fart på förbränningen, sänker blodtrycket m.m. Sedan är det en kopp kaffe, ett kokt ägg och så naturell yoghurt 0,5% fett. Den är så krämig och god, toppa med lite kanel, bär eller frukt. Hittills är det 0 points så jag brukar ta en rostad macka med 17% ost på och tomat eller paprika. Onödigt med ost kan man tycka eftersom kalkon är ett mycket, mycket bättre val. Men jag råkar ju älska ost.

 Dagen kommer vara som vanligt förmodligen men kanske inte, en stängningsfredag som infaller var femte vecka. Sedan sätter jag mig i bilen och åker hela vägen hem till mitt yngsta barnbarn. Jag ska vara barnvakt för första gången. Hur det kommer gå får vi återkomma till.

Kram Pia

3 kommentarer:

  1. Heja dig Pia! 5% är ju jättebra!!! =) Så himla smart tänkt med valet av vägningsdag!
    Klart man ska äta ost om man älskar det! Jag är inget för "förbud" när det gäller mat och om man vänjer kroppen med att äta FÖR lite för att gå ner snabbare, ja då kan man ju inte börja äta mer sen... Så ät ost du! =)
    Så mysigt att få vara barnvakt, det kommer gå jättebra! Vi är ju proffs på barn, både du och jag ;) :)
    Kram och fin fredag till dig!
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Låter toppen med 5% tycker jag. Jag älskar ost också och har det ofta på mackan eller skär bitar direkt från osten.
    Mysigt att vara barnvakt åt barnbarnet. Ha en fin och riktig mysfredag nu.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Duktig du är! Att det fungerar vet jag, jag gick jag ner 13 kg. Men det är sen det blir svårt. Nu gick jag inte upp alla 13 igen utan har en ganska-så-nöjd-vikt numera. Lagom för mig! Lycka till på din väg.

    Trevlig helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Tack för dina ord och tankar.